Hasznos információk

2017. Május 09.

Tisztelt gyógyulni vágyó Olvasó!

Intézményünk felkeresése előtt szeretettel ajánljuk figyelmébe az alábbi néhány gondolatot, információt.

  • Intézményünkben egyszerre többféle betegség gyógyításával foglalkozunk egy időben.
  • A legfőbb érdekünk az Ön gyógyulása, állapotának javulása.
  • Ezért minden rendelkezésünkre álló eszközzel, minden tőlünk telhető erőfeszítést megteszünk.
  • Mindez azonban mit sem ér, ha Ön nem akar erőfeszítést tenni gyógyulása érdekében, vagy más ok miatt nem működik együtt szakembereinkkel.
  • Ezért gyógyítása során arra törekszünk, hogy Ön és a gyógyítását végzők között folyamatos információcsere legyen: kérjük őszintén mondja el szakorvosának, vagy a kezelését végző szakembernek problémáit, kéréseit, az alkalmazott kezelésekkel állapotának változásával kapcsolatos érzéseit, problémáit.
  • Valamennyi rendelésünkön a betegellátás előjegyzés alapján történik.
  • Ez alól kivételt képeznek azok a betegek, akik állapotuk súlyossága vagy betegségük gyors progressziója miatt soron kívüli ellátásra kiállított családorvosi beutalóval érkeznek.
  • A soronkívüliség ebben az esetben azt jelenti, hogy előjegyzés nélkül, még aznap ellátjuk szakrendeléseinken.
  • A családorvos által kiállított soron kívüli beutaló nem jogosítja fel arra, hogy a már megjelent előjegyzett betegek előtt várakozás nélkül kerüljön behívásra.
  • Ha az ön egészségi állapota instabil, vagy olyan gyorsan romlik, hogy a fentinél sürgősebb ellátást igényel, kérjük ne keresse fel intézményünket, mert nem végzünk sürgősségi betegellátó tevékenységet, így segíteni sem tudunk megfelelően Önnek.
  • Ilyen esetben családorvosa, a 16 órától a Nefelejcs u. 4. szám alatt működő városi ügyelet, az Országos Mentőszolgálat (Telefonszám: 104), vagy a Karcagi Kórház Sürgősségi Betegellátó Osztálya (Karcag Kórház  Ohio tér 1.) tud Önnek segítséget nyújtani.
  • A Nemzeti Egészségbiztosítási alapkezelő (OEP) által finanszírozott rendeléseken a diszpécser által megadott időpontok indikatív jellegűek: a soron kívül beküldött betegek miatt előfordulhat, hogy az időpont ellenére várakoznia kell.
  • A naponta Egészségbiztosítással (OEP) ingyenesen ellátható betegek maximális számát az Egészségbiztosító által nyújtott finanszírozás és dolgozóink teherbíró képessége szabja meg.
  • Ha egy orvosi szakrendelésre vagy kezelésre a várakozási idő nyúlik, az a fokozott igénybevétel következménye, kérjük ennek megértését!
  • Kérjük, segítse diszpécser munkatársainkat azzal, hogy röviden, lényegre törően elmondja nekik, hogy miben segíthetnek Önnek.
  • Kérjük első érkezésekor készítse elő személyi igazolványát, lakcímkártyáját, TAJ-kártyáját, és közgyógy. igazolványát! Közgyógy-igazolvány hiányában a gyógyszerek és a gyógyászati segédeszközök „közgyógy” terhére történő felírására nem kerülhet sor.

Kérem türelmével, kedves, udvarias viselkedésével is segítse az Önért dolgozó diszpécserek, asszisztensek munkáját! 

Az ellátás menete

  • a betegek fogadása a diszpécser pultnál a központi fogadótérben történik.
  • A rendelőkben beteg regisztráció nincs, így kérjük, hogy minden esetben a diszpécser pultnál jelentkezzenek.
  • A diszpécser regisztrálja az Ön adatait (lásd: mit hozzak magammal) és a megfelelő rendelés helyére irányítja.
  • A diszpécser által regisztrált adatok alapján időpontjának figyelembevételével hívják be a rendelésre. Ha nem jelentkezik le a diszpécsernél, a rendelőben dolgozók nem fogják tudni, hogy Ön megérkezett és várakozik.
  • Amennyiben szakorvosa fiziotherápiás kezelést, vagy fürdőkúrát rendelt, az ellátást követően a diszpécser segítségével megszervezzük az Ön személyre szabott  kezelési időpontjait és azt kezelőlapján rögzítjük. Ehhez a rendelőből a pulthoz kell visszamennie.
  • Kezelésre érkezéskor a pultnál kéri ki kezelőlapját, hazamenetelkor az utolsó kezelőhelységben hagyja. Kérjük, ne vigye haza!
  • A gyógyfürdő receptek beváltására szintén a diszpécserpultnál van lehetősége, a medencefürdő igénybevételére karszalagot kap, ezzel igazolja jogosultságát a gyógyfürdő egész területén.
  • Amennyiben nem tud eljönni egy kezelésre, vagy a kúrát nem folytatja, ezt telefonon jelezze (59/511324), mert így az ön számára fenntartott, de szabaddá vált időpontban egy másik beteg kaphat kezelést. Így Ön is hozzájárulhat a várakozási idő rövidüléséhez valamennyi betegtársa számára.
  • Kezelések végén, leletleadáskor illetve panasz esetén minden esetben kontroll szükséges: bejelentkezés a pultnál.

Néhány kérés…

  • Intézményünkben gyakran súlyos állapotú, nagy fájdalmaktól szenvedő betegeket is kezelünk. Ez az állapot mindenkit türelmetlenné, agresszívvá, intoleránssá, vagy éppen szorongóvá, tehet. Kérjük, figyeljen betegtársára, legyenek egymással toleránsak, segítőkészek. Ezzel segítsék egymást is a gyógyulásban!
  • Ezért kérjük, tartózkodjanak intézményünk területén a zajtól, hangos beszédtől, zenehallgatástól.
  • Amennyiben láz, hasmenés, fertőző betegsége alakul ki kúra közben, ezt telefonon jelezze, a kezeléseket hagyja ki, maradjon otthon, és a kezeléseket csak a fertőző betegségből való teljes felgyógyulás után folytassa.
  • Ha a kezelés során úgy érzi, hogy állapota nem javul, vagy rosszabbodik, keresse fel kezeléseket kiíró orvosát.
  • Dohányozni az intézmény egész területén, az intézményen kívüli parkolóban is tilos! Ennek betartását az ÁNTSZ időszakosan  ellenőrzi és bünteti.
  • Alkohol fogyasztása az intézmény egész területén tilos! Alkoholos állapotban az intézmény és a gyógyfürdő területére lépni tilos!
  • Étkezni a központi fogadótérben az erre kijelölt asztaloknál lehet.
  • Vízben, vagy kezelés közben étkezni, inni, dohányozni tilos!
  • Értéktárgyaira vigyázzon, azokat ne hagyja kabátjában, ruházatában. Táskáját mindig vigye Magával, ne hagyja a folyósón. Fürdőkúra esetén ruházatát és értéktárgyait az erre kijelölt szekrényekbe zárja be. A szekrénykulcsra vigyázzon.
  • Érkezéskor, Hazatéréskor a parkolókban fokozott figyelemmel közlekedjen.
  • Kérjük, óvja intézményünk és a gyógyfürdő tisztaságát és a környező park növényzetét.                                                                      

Köszönjük.

Mit hozzak magammal?

  • Személyes iratait: személyigazolvány, lakcímkártya, Taj-kártya, érvényes közgyógy-ellátási igazolványát,
  • Családorvosi, szakorvosi BEUTALÓ-t
    • minden első orvosi ellátás előtt kötelező, kivéve a Fül-Orr-Gégészet és a Pszichiátria-Gyermekpszichiátria szakrendelés amelyek nem beutaló kötelesek. Időpontot azonban a nem beutaló köteles rendelésekre is kell kérni!
    • Ha kontrollvizsgálatra, gondozásra  hívtuk vissza és arra az ellátását végző szakorvos időpontot is adott, ahhoz  beutaló nem szükséges.
    • Más intézményben szabályosan kiállított kezelőlappal is vehet fel kezeléseket. Panasz esetén ilyenkor a kiíró orvoshoz kell fordulni.  kezelőlap kiadásához viszont a szakorvosi vizsgálat kötelező, erre beutalót hozni kell.
  • Valamennyi orvosi dokumentációját, zárójelentéseit, ambuláns lapjait. Valamennyi orvosi dokumentációját hozza el! Akkor is, ha látszólag semmi köze a panaszaihoz. Minden „régi orvosi papírnak nagy jelentősége van! Hozza el!
  • Gyógyszereinek dobozát. Ha családorvosi gyógyszer therápiás lapot hoz, az legyen a legutóbbi gyógyszeres beállításnak megfelelő. Ne írja össze otthon gyógyszereit inkább valamennyi szedett gyógyszer dobozát hozza, függetlenül attól, hogy miért szedi. Ha valamely orvos által felírt gyógyszerét mégsem szedi erről az Önt vizsgáló szakorvost kérjük tájékoztassa !
  • A gyógyszerallergia listát: azt a listát amely azt tartalmazza, hogy mely gyógyszerre fertőtlenítőszerre vagy kötszerre allergiás. Ezt Ön is összeírhatja, vagy kérje családorvosa segítségét!
  • A kezelésekre hozzon könnyen fel és levehető kényelmes öltözéket (pl. tréningruhát), a kezelőágyra fürdő lepedőt.
  • A vizes kezelésekre hozzon fürdőruhát, törölközőt, tusfürdőt, papucsot és szükség esetén fürdőköpenyt.
  • Enni, inni, és olvasni valót.
  • Életkedvét, tenni akarását.

Menetrend MÁV

Menetrend volán

Szálláshelyek Tiszafüreden